Oferta kolei regionalnej na styku województw łódzkiego i mazowieckiego opiera się przede wszystkim na obsłudze ciągu Warszawa – Skierniewice – Łódź. Stolicę z drugim pod względem wielkości miastem centralnej Polski łączą codzienne pociągi Polregio i weekendowe ŁKA, ze Skierniewic do Warszawy pojechać można zaś także składami Kolei Mazowieckich. Ten przewoźnik obsługuje też kursy z Drzewicy do Radomia oraz z Warszawy i Kutna do Płocka. Realizuje ponadto przewozy na krótszym odcinku Warszawa – Łowicz. W dni wolne ŁKA dojeżdża zaś z Łodzi do Radomia.
Jedną z nowości zapowiedzianych przez Mazowsze są dwie pary pociągów z Łodzi przez Drzewicę do Radomia realizowane według założeń w dni robocze. – Kursy te będą stanowić uzupełnienie istniejącej już oferty połączeń weekendowych – usłyszeliśmy. W soboty i niedziele ŁKA obsługuje tę relację dwa razy dziennie, w pozostałych terminach pasażerowie muszą przesiadać się pomiędzy składami ŁKA i KM w Drzewicy lub wybrać jedyny kurs PKP Intercity, IC „Koziołek” Poznań – Łódź – Radom – Lublin.
Mazowiecki Urząd Marszałkowski czeka teraz na potwierdzenie złożenia przez Łódzkie wniosków o przydzielenie dostępu do infrastruktury. Zapewnia też, że dotychczasowy rozwój oferty na styku regionów przyczynił się do poprawy statystyk przewozowych.
– Zwiększenie liczby par pociągów na linii nr 22 [Tomaszów Mazowiecki – Drzewica – Radom Główny] przełożyło się na wzrost frekwencji w składach kursujących z i do Drzewicy – argumentuje. W miarę możliwości technicznych skomunikowania pociągów na tamtejszej stacji mają być przy tym dopracowywane tak, by podróżni jak najczęściej mogli dogodnie przesiadać się pomiędzy kursami niebiegnącymi bezpośrednio w głąb sąsiedniego województwa