Budowa postępuje bardzo sprawnie. Stoją już wysokie betonowe przyczółki i filary kładki, natomiast nad obwodnicą południową wykonawca przy użyciu dźwigu zainstalował pierwsze przęsło pomostu. Roboty były prowadzone w nocy, żeby nie powodowały zbyt dużych utrudnień w ruchu pojazdów na ulicy Walentynowicz. Następne takie elementy będą sukcesywnie pojawiały się nad terenem zielonym pomiędzy jezdnią a torami, jak również nad rozgałęzieniem linii kolejowej oraz trzema nowymi peronami PKP.
Kładka pieszo-rowerowa powstaje między drogą biegnącą wokół bloków Spółdzielni Mieszkaniowej Inżynieria na osiedlu Południe (naprzeciw bloku przy ulicy Sycyńskiej 37) a końcówką ulicy Krynickiej na Godowie. Z jej obu stron będą pochylnie, z których będą mogli korzystać zarówno rowerzyści, jak też między innymi osoby na wózkach lub z wózkami (podobnie jest na przykład na kładce między Prędocinkiem a Malczewem). Będą również oczywiście tradycyjne schody, a na perony kolejowe będzie można dodatkowo zjechać albo wjechać z nich na górę windami. Przeprawa będzie miała około 108 metrów długości i ponad cztery metry szerokości użytkowej. Będzie składała się z trzech przęseł (nad obwodnicą południową oraz torami do Tomaszowa Mazowieckiego i Krakowa).
Dzięki porozumieniu miasta z koleją budowa nowej kładki i peronów PKP jest prowadzona w ramach jednego zadania. Identyczne rozwiązanie było zastosowane w przypadku budowy wiaduktu na ulicy Żeromskiego razem z przystankiem PKP Radom Wschodni. Po stronie Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu jest budowa przeprawy - w ramach projektu "Rozwój infrastruktury mobilności miejskiej na terenie Obszaru Funkcjonalnego Radomia - etap I - Polska Wschodnia". Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zajmuje się budową trzech peronów jednokrawędziowych - dwóch na linii nr 8 do Krakowa i jednego na linii nr 22 do Tomaszowa Mazowieckiego (roboty w ramach "Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025").
Wspólnym wykonawcą tego ważnego zadania jest wybrana w przetargu firma Domost z Małkini. Koszt inwestycji wyniesie prawie 16,3 miliona złotych netto (część MZDiK to około 9,5 miliona, zaś część PKP to około 6,8 miliona złotych). Wykonawca robót ma 12 miesięcy na roboty budowlane i kolejne cztery na uzyskanie pozwoleń na użytkowanie obiektu, czyli do przyszłorocznych wakacji.