Typowe usterki Tesli
Główna różnica między samochodami Tesla a innymi, zwłaszcza innymi pojazdami elektrycznymi, to ciągłe aktualizacje oprogramowania i konieczność posiadania certyfikatów, nawet jeśli samochód nie jest używany. Chociaż firma przedstawia te procesy jako udoskonalenia, w praktyce nie zawsze przebiegają one bez problemów. Nie można ich nazwać właściwie awariami - mimo że problemy te zwykle wymagają interwencji specjalistów. Swoją drogą, jednym z najlepszych warsztatów w Polsce można uznać STS - https://sts.parts/pl.
Oto czego najczęściej potrzebują samochody elektryczne Tesla:
1. Diagnostyka i regeneracja akumulatorów wysokonapięciowych. Może być konieczna wymiana ogniw (akumulatorów) lub ich zbalansowanie przy użyciu specjalistycznego sprzętu.
2. Naprawa ekranów dotykowych. W modelach Tesla zminimalizowano rolę fizycznych, dotykowych elementów sterowania. Wszystkie funkcje sterowania skoncentrowane są na centralnym tablecie z ekranem dotykowym. W przypadku jego awarii lub odłączenia zasilania pojazdu większość opcji samochodu elektrycznego staje się niedostępna.
3. Konfiguracja i aktualizacja oprogramowania. Obejmuje to:
◦ usuwanie problemów z certyfikatami;
◦ wymianę eSim na fizyczną kartę SIM;
◦ aktualizację oprogramowania;
◦ programowanie kluczy;
◦ konfigurację autopilota i innych funkcji.
4. Naprawa klamek drzwiowych. Wysuwane klamki drzwiowe to jedna z charakterystycznych usterek tej marki, szczególnie w modelach Model 3 i Y.
5. Naprawa podwozia. Zawieszenie i układ kierowniczy to słabe punkty tych samochodów elektrycznych. Najczęściej potrzebna jest naprawa przekładni kierowniczych, wymiana sworzni kulowych, końcówek drążków kierowniczych i amortyzatorów. Oprócz wymienionych powszechnych usterek, w samochodach elektrycznych mogą wystąpić problemy z akumulatorem niskonapięciowym, falownikiem, układem chłodzenia, uzwojeniem stojana, łożyskami i portami ładowania Tesli. Serwis w Warszawie profesjonalnie usuwa awarie dowolnego typu i poziomu złożoności.
Szczególne cechy diagnostyki Tesli
Ale najważniejszym problemem samochodów elektrycznych Tesla jest niedoskonałość standardowego sprzętu diagnostycznego. Fabryczne narzędzie serwisowe Toolbox 3 jest nie tylko drogie, ale ma również ograniczoną funkcjonalność. Dodatkowo, Tesla nie zapewnia wsparcia technicznego, więc trzeba samodzielnie rozeznawać się we wszystkich niuansach, co komplikuje proces.
Komputer pokładowy każdego samochodu musi obowiązkowo współpracować z macierzystym serwisem Tesli - wysyłać zapytania i otrzymywać zezwolenia na zmianę ustawień i przesyłanie danych. Nawet profesjonalne podłączenie bezpośrednio do samochodu bez zezwolenia systemu może nie tylko nie przynieść rezultatu, ale także doprowadzić do całkowitego wyłączenia pojazdu.
Sprzęt diagnostyczny jest potrzebny nie tylko do konfiguracji, ale także w przypadku wystąpienia pewnych problemów. Na przykład, w nowych modelach Tesli obserwuje się obecnie awarię komputerów pokładowych. Prowadzi to do utraty kluczowych funkcji, takich jak autopilot, nawigacja GPS i ocena zasięgu. Problem związany jest ze zwarciem podczas kalibracji jednej z kamer pokładowych samochodu. Firma zaplanowała na 2025 rok akcje gwarancyjne, jednak przy dostępności odpowiednich urządzeń awarię można usunąć już teraz.
Naprawa samochodów Tesla: cena
Według danych ekspertów, średnio naprawa samochodów elektrycznych Tesla jest o 25% droższa w porównaniu z samochodami z silnikami spalinowymi i o 20% droższa niż samochody elektryczne innych marek. Powodem jest technologiczna złożoność systemów amerykańskiego samochodu elektrycznego. Na przykład, wszystkie modele Tesli mają wiele czujników i kamer, które często ulegają awarii podczas wypadków lub w innych okolicznościach.
Jednak koszt naprawy zależy przede wszystkim od miejsca, gdzie jest przeprowadzana. Specjaliści warsztatu STS w Warszawie, dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu w pracy z zaawansowanymi technologicznie samochodami, w tym hybrydami i samochodami elektrycznymi, pomagają klientom rozwiązać problem nie tylko szybko i skutecznie, ale także jak najtaniej. Firma zajmuje się obsługą prawie wszystkich samochodów elektrycznych dostępnych na rynku i ma własne metody rozwiązywania wielu problemów, których nie podejmie się żaden inny serwis Tesli w Polsce, włącznie z oficjalnymi dealerami.
Specjaliści STS używają unikalnych urządzeń diagnostycznych, specjalnie stworzonych do obsługi i diagnostyki akumulatorów wysokonapięciowych, w szczególności innowacyjnego skanera LOKI, który nie ma odpowiedników i przewyższa funkcjonalność standardowego sprzętu Tesli. Dzięki temu serwis może wykonywać takie pożądane prace, jak:
• aktywacja trybu Performance;
• dezaktywacja kodu Valet Mode;
• Retrofit systemu ładowania;
• usuwanie Crash Data i inne.
Koszt prac, dla przykładu, wynosi: odzyskiwanie i programowanie kluczy - od 800 PLN, dowolne rodzaje diagnostyki Tesli lub naprawa instalacji elektrycznej - od 500 PLN, zmiana konfiguracji - od 1200 PLN, prace z akumulatorem - od 2000 złotych. Więcej informacji o cenach i możliwościach firmy można znaleźć pod linkiem https://sts.parts/pl/services/tesla-repair
Firma pracuje ze wszystkimi samochodami Tesla: Model S/X, Model 3/Y, na wszystkich rodzajach procesorów: Tegra, Intel, AMD. Na wszystkie materiały i procedury STS udziela gwarancji na co najmniej pół roku.