Piątek 10 maja
Antoniego, Antonina, Izydora
RADOM aktualna pogoda

PZU pomaga klientom w czasie epidemii

dm 2020-04-14 09:40:00

W związku ze stanem epidemii PZU rozszerza możliwość zdalnego korzystania ze swoich usług, oferuje klientom bezpłatną pomoc prawną oraz wprowadza kolejne udogodnienia przy zawieraniu i kontynuowaniu umów.

– W sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy z powodu epidemii, pomoc i solidarność są szczególnie ważne. Dlatego przygotowaliśmy i wdrażamy szereg rozwiązań, które mają efektywnie służyć klientom. Chcemy wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa mające problemy finansowe, ułatwiając im zakup i kontynuowanie ubezpieczenia na korzystnych warunkach. Dotyczy to między innymi szczególnie dotkniętych kryzysem firm z branży transportowej, z których wiele musiało zawiesić działalność. Chcemy zaoferować przedsiębiorcom z tej branży, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji ekonomicznej, przesunięcie okresu ochrony ubezpieczeniowej floty nawet o trzy miesiące, do czasu, gdy wznowią funkcjonowanie i będą tej ochrony ponownie potrzebować – mówi prezes PZU Beata Kozłowska-Chyła.

Jednym z ułatwień dla indywidualnych klientów jest możliwość przedłużenia terminu opłaty składki indywidualnego ubezpieczenia na życie w przypadku osób, które nie mogły jej dokonać w terminie i poinformują o tym PZU. – Klienci mogą liczyć na przesunięcie terminu nawet o trzy miesiące. Nie stracą przy tym ochrony ubezpieczeniowej. Rozumiemy ich sytuację. Nie chcemy narażać bezpieczeństwa klientów, często osób starszych, które nie korzystają z bankowości internetowej i mają problem z opłaceniem składki bez wychodzenia z domu – wyjaśnia prezes PZU Życie Aleksandra Agatowska.

PZU uruchomił już bezpłatną pomoc prawną w związku z pandemią koronawirusa. Dzięki niej osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą się dowiedzieć, jak wystąpić o zwolnienie ze składek ZUS i uzyskać tzw. świadczenie postojowe, a pracownicy otrzymają wsparcie w zakresie prawa pracy. Inicjatywa jest wsparciem dla działań podejmowanych przez rząd w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.

PZU Zdrowie wprowadza na szerszą skalę zdalne usługi medyczne – świadczone telefonicznie albo przez połączenie wideo. W ten sposób można uzyskać nie tylko poradę, ale również receptę czy zwolnienie lekarskie. TFI PZU wprowadziło możliwość telefonicznego zawierania umów o zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi.

Dla bezpieczeństwa i wygody klientów PZU zrezygnował z wykonywania oględzin przy zawieraniu umów ubezpieczenia. Dokumenty i zdjęcia można przekazać pocztą elektroniczną. Zaproponuje też klientom odbiór sprzed domu i dostarczenie tam z powrotem aut, które wymagają naprawy w ramach ubezpieczenia.

– Zdalnie, bez wychodzenia z domu, można załatwić większość spraw, także zawierać z nami umowy indywidualne i grupowe. Do tego zachęcamy naszych klientów. Mogą korzystać z naszych usług za pośrednictwem serwisu internetowego i aplikacji mobilnej mojePZU, formularza na stronie pzu.pl i infolinii – przypomina prezes Agatowska. Pomocą, przez telefon i Internet, służy również 5600 agentów PZU w całej Polsce.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych