Piątek 16 maja
Andrzeja, Jędrzeja, Adama

Dwa unijne projekty zakończone. Szkoły i miasto czekają na kolejne

kk 2012-05-22 15:30:00

Pierwszy projekt dotyczył szkół podstawowych, a drugi liceów ogólnokształcących. Oba miały na celu wyrównanie szans dla wszystkich uczniów poprzez zorganizowanie zajęć dodatkowych i wyrównawczych.

fot. dyr.wydz. edukacji, sportu i turystyki UM Leszek Pożyczka wraz z koordynatorkami projektów

Projekt dotyczący szkół podstawowych zatytułowany „Wiedza to podstawa. Zajęcia dodatkowe i wyrównawcze dla uczniów radomskich podstawówek w latach 2009–2012” opiewał na wartość 2 660 000 zł. Był realizowany od czerwca 2009 roku do końca kwietnia tego roku.

– W projekcie wzięło udział 2030 uczniów z 12 radomskich szkół podstawowych. Celem projektu było wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów mających utrudniony dostęp do edukacji poprzez zorganizowanie dla nich zajęć dydaktyczno-wyrównawczych – wyjaśnia Leszek Pożyczka, dyrektor wydziału edukacji, sportu i turystyki w Urzędzie Miejskim.

Szczegółowymi celami projektu było m.in. poprawienie artykulacji i płynności wypowiedzi uczniów, poprawa logicznego myślenia i poprawa wyników nauczania z poszczególnych przedmiotów. W ramach projektu prowadzona była terapia logopedyczna, zajęcia psychologiczno-edukacyjne oraz terapeutyczno-integracyjne. Zakupiony został także sprzęt, który pozostał na wyposażeniu placówek. Są to m.in.: komputery stacjonarne i laptopy, telewizory, sprzęt logopedyczny do stymulacji mowy, książki, słowniki, mapy, programy multimedialne.

Drugi z projektów, „Wiedza szansą na lepszy start. Zajęcia dodatkowe i wyrównawcze dla uczniów radomskich liceów ogólnokształcących w latach 2009–2012” kosztował niemal 2 mln zł. Realizowany był w tym samym okresie co projekt dotyczący szkół podstawowych. Wzięło w nim udział 1913 uczniów z 8 placówek szkolnych.

– Celami szczegółowymi tego projektu była poprawa logicznego myślenia, poszukiwania i tworzenia informacji również przy użyciu technologii informatycznej, praktycznego stosowania wiedzy, usystematyzowanie i utrwalenie wiedzy, poprawa wyników z nauczania poszczególnych przedmiotów, wykształcenie nawyków systematycznej pracy, pobudzanie motywacji do nauki, kształtowanie krytycznego i twórczego myślenia – wylicza dyrektor Pożyczka.

W ramach projektu realizowano m.in. zajęcia wyrównawcze z różnych przedmiotów, także zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze przygotowujące do matury. Również w tym przypadku został zakupiony różnego rodzaju sprzęt elektroniczny i materiały pomocnicze, które pozostały na wyposażeniu szkół.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap