Przed firmą Kombud stanęło trudne zadanie, bo zamkniecie dworca to problem komunikacyjny dla milionów pasażerów. Przede wszystkim zmodernizowano infrastrukturę w wąskim tunelu, którego początki sięgają lat 30-tych. To zadanie wymagało ogromnego nakładu pracy na etapie projektowania i zabudowy, żeby w stary tunel wkomponować nowoczesne urządzenia sygnalizacyjne. Dzięki temu poprawiono widoczność wskazań, skutecznie zwiększono przepustowość stacji i jej funkcjonalność.
Wykonawca wspomina, ze na budowie były też niespodzianki, ale nie opóźniły one realizacji.
W ramach inwestycji Kombud zainstalował nowoczesne, komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym –
zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce. Powstał również nowy „trapez” rozjazdowy, który umożliwia płynniejsze i bardziej elastyczne prowadzenie ruchu pociągów.
Precyzyjnie skonfigurowane systemy SRK zwiększą bezpieczeństwo, a cała linia średnicowa będzie mniej podatna na opóźnienia i ułatwi prowadzenie ruchu, zwłaszcza w sytuacjach nietypowych.
Kierownikiem budowy był Kamil Bąk, a brygadzistą Tomasz Maciąg. Projekt przygotował Paweł Wontorski wraz z zespołem projektantów. Podwykonawcami były firmy Duszota, Mitor, PGE Energetyka Kolejowa oraz IBG Geodezja.