Czwartek 20 listopada
Anatola, Rafała, Edmunda

Warszawa Centralna zwiększa przepustowość pociągów dzięki firmie Kombud z Radomia [FOTO]

cir, Kombud 2025-11-20 09:01:00

W zaledwie 8 dni, w trybie 3 zmian, 24 godziny na dobę, z harmonogramem rozpisanym co do minuty - Zakłady Automatyki Kombud wykonała modernizację układu torowego i systemów sterowania ruchem kolejowym dworca Warszawa Centralna. Dzięki niej, od grudnia przepustowość stacji może wzrosnąć z 24 do nawet 32 pociągów na godzinę. To znaczący krok dla warszawskiego węzła kolejowego.
 

Przed firmą Kombud stanęło trudne zadanie, bo zamkniecie dworca to problem komunikacyjny dla milionów pasażerów. Przede wszystkim zmodernizowano infrastrukturę w wąskim tunelu, którego początki sięgają lat 30-tych. To zadanie wymagało ogromnego nakładu pracy na etapie projektowania i zabudowy, żeby w stary tunel wkomponować nowoczesne urządzenia sygnalizacyjne. Dzięki temu poprawiono widoczność wskazań, skutecznie zwiększono przepustowość stacji i jej funkcjonalność.

Wykonawca wspomina, ze na budowie były też niespodzianki, ale nie opóźniły one realizacji.
W ramach inwestycji Kombud zainstalował nowoczesne, komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym – 
zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce. Powstał również nowy „trapez” rozjazdowy, który umożliwia płynniejsze i bardziej elastyczne prowadzenie ruchu pociągów. 

Precyzyjnie skonfigurowane systemy SRK zwiększą bezpieczeństwo, a cała linia średnicowa będzie mniej podatna na opóźnienia i ułatwi prowadzenie ruchu, zwłaszcza w sytuacjach nietypowych.

Kierownikiem budowy był Kamil Bąk, a brygadzistą Tomasz Maciąg. Projekt przygotował Paweł Wontorski wraz z zespołem projektantów. Podwykonawcami były firmy Duszota, Mitor, PGE Energetyka Kolejowa oraz IBG Geodezja.
 

Galeria zdjęć

Komentarze naszych czytelników

  • Lech M.

    2025-11-20 10:14:39

    Brawo Kamil

Dodaj komentarz

Nie przegap