Poniedziałek 24 czerwca
Jana, Danuty, Janiny
RADOM aktualna pogoda

Nie zwalniają tempa prace przy budowie wiaduktu

dm, MZDiK 2024-05-18 07:47:00

Obie płyty południowego wiaduktu łączącego ulice Żeromskiego i Lubelską - zarówno zachodnia, jak i wschodnia - są już zabetonowane. Obecnie trwają prace przy tak zwanym sprężaniu konstrukcji żelbetowej, co ma sprawić, iż będzie ona bardziej wytrzymała i odporna na naprężenia. Zaczyna się też budowa przystanku kolejowego Radom Wschodni.

Przed kilkoma dniami zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji Łukasz Kuna, razem z pracownikami wieloosobowego stanowiska do spraw drogowych obiektów inżynierskich i Działu Utrzymania, przeprowadził kontrolę robót trwających w ramach tej niezwykle ważnej inwestycji. Niecały miesiąc wcześniej relacjonowaliśmy betonowanie płyty pomostu na ulicy Żeromskiego. Teraz jest już ona praktycznie gotowa. Podobne prace zostały przeprowadzone także po stronie ulicy Lubelskiej. Wkrótce na plac budowy zostaną dostarczone belki wiaduktu, które połączą te dwie płyty ze sobą. Montaż belek nad torami kolejowymi będzie odbywał się za pomocą dźwigu. Nie będzie tam rusztowań.

Wykonawca zadania nie skupia się oczywiście jedynie na wiadukcie południowym. Stoją już filary obiektu po stronie północnej (czyli tego, który będzie służył kierowcom jadącym w stronę Śródmieścia, a także rowerzystom i pieszym). Przygotowywane są kolejne zbrojenia, trwają roboty ziemne, a w rejonie wlotu ulic Średniej i Metalowej stawiane są krawężniki i obrzeża oraz układane chodniki, a miejscami - także nawierzchnia bitumiczna na jezdni. Widać poza tym przebieg nowej jezdni, która połączy te dwie wspomniane ulice, przebiegając równolegle do południowego wiaduktu.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowała o rozpoczęciu budowy przystanku kolejowego Radom Wschodni - peron powstanie pod budowanym wiaduktem. Na górę będzie można dostać się schodami ruchomymi albo windami i tam przesiąść się do autobusów miejskich kursujących w kierunku centrum miasta oraz Lotniska Warszawa-Radom.

Całe zadanie pochłonie ponad 178,8 miliona złotych. Część finansowana z budżetu miasta (wiadukt) to koszt około 131 milionów złotych, natomiast część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 milionów złotych. Zakończenie inwestycji nastąpi latem 2025 roku, choć pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej. Wykonawcą tego bardzo istotnego dla naszego miasta zadania jest wybrana w przetargu firma Trakcja z Warszawy.

MZDiK

Komentarze naszych czytelników

  • labusz

    2024-05-17 09:18:08

    żeby nasz prezydent tak się do pracy przykładał to by całą Polska nie musiała się dowiedzieć że nasze miasto jest zarośnięte  bo nie ma komu traw kosić

  • labusz

    2024-05-18 09:43:28

    RADOM ODWIEDZIŁ KOSINIAK KAMYSZ. TRAFIŁA KOSA NA KAMYSZKA.  WKRÓTCE CAŁY PIS  WYKOSI. ZAROŚNIETE TO SĄ  BRODACZE Z PISU.  BISSMESMENÓW JAK TEN PREZES TATAREK UDAJĄ.  

  • labusz Buszmen z PiSu

    2024-05-18 09:43:44

    RADOM ODWIEDZIŁ KOSINIAK KAMYSZ. TRAFIŁA KOSA NA KAMYSZKA.  WKRÓTCE CAŁY PIS  WYKOSI. ZAROŚNIETE TO SĄ  BRODACZE Z PISU.  BISSMESMENÓW JAK TEN PREZES TATAREK UDAJĄ.  

  • labusz Buszmen z PiSu Trawiasty

    2024-05-18 09:44:14

    RADOM ODWIEDZIŁ KOSINIAK KAMYSZ. TRAFIŁA KOSA NA KAMYSZKA.  WKRÓTCE CAŁY PIS  WYKOSI. ZAROŚNIETE TO SĄ  BRODACZE Z PISU.  BISSMESMENÓW JAK TEN PREZES TATAREK UDAJĄ.  

  • W PiS du

    2024-05-28 18:12:57

    Suski już przed wiaduktem z Kosztówniakiem juz nie *****  Cały PiS do rozbiórki i do stylizacji. 

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych