Piątek 24 października
Marcina, Rafała, Arety

Nowy standard podróży koleją z Radomia do Łodzi [FOTO]

cir 2025-10-24 08:55:00

Dobiegają końca prace między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem. Pasażerowie korzystają już ze zmodernizowanych peronów między Drzewicą a Przysuchą. Jeszcze w tym roku, po zakończeniu wszystkich robót pociągi na tej trasie pojadą z prędkością 120 km/h. Tym samym szybciej dojedziemy do Łodzi. Wzrośnie też przepustowość linii oraz poziom bezpieczeństwa. 
 

Inwestycja na zaznaczonym odcinku jest warta 140 mln zł

autor: PKP PLK

Roboty prowadzone są w ramach rewitalizacji linii nr 22 na odcinku Radzicami a Wolanowem. Inwestycja  jest realizowana z budżetu państwa za ok. 140 mln zł. Zakończono już prace na peronach stacji Przysucha oraz trzech przystanków kolejowych: Bieliny Opoczyńskie, Zygmuntów, Smogorzów Przysuski. Na kolejnych dwóch stacjach - Drzewica i Wolanów - oraz trzech przystankach Skrzynno, Wieniawa, Podbór prowadzone są prace wykończeniowe.
 
Na wszystkich przystankach i stacjach są nowe, wyższe perony z wypukłą fakturą na antypoślizgowej nawierzchni oraz ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidzących i niedowidzących. Zamontowano energooszczędne LED-owe oświetlenie, umożliwiające bezpieczne podróżowanie po zmroku. Na peronach oddanych do użytku są nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Do grudnia elementy infrastruktury pasażerskiej pojawią się również w pozostałych lokalizacjach.

Lepsza jakość połączeń miedzy woj. łódzkim i woj. mazowieckim 

Poprawa komfortu podróży to element rewitalizacji linii kolejowej nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom Główny, ważnej linii łączącej województwa: łódzkie i mazowieckie. W ramach inwestycji oprócz peronów remontujemy tor, sieć trakcyjną i przebudowujemy przejazdy kolejowo-drogowe. 

Do końca zbliża się rewitalizacja jednego z dwóch torów o długości 47 km, między Radzicami, w województwie łódzkim a Wolanowem k. Radomia, w województwie mazowieckim. Tor, na którym wykonywane są roboty, przed rozpoczęciem prac, umożliwiał jazdę z prędkością od 40 do 100 km/h. Po remoncie prędkość pociągów wzrośnie do 120 km/h, która już obowiązuje na sąsiednim torze. 

W ramach inwestycji zwiększy się bezpieczeństwo na 16 przejazdach kolejowo-drogowych. Zyskały one nową nawierzchnię i system odwodnienia. Dodatkowo przejazd w Karczówce wyposażymy w sygnalizację świetlną.

Zakończenie wszystkich robót pozwoli jeszcze w tym roku podnieść prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h i towarowych do 100 km/h bez obecnie obowiązujących, miejscowych ograniczeń prędkości. Inwestycja jest kontynuacją podnoszenia jakości linii między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem zapoczątkowaną w latach poprzednich. 

W lipcu i sierpniu tego roku naprawę główną przeszedł tor na czterech odcinkach między Tomaszowem Mazowieckim a Radzicami, w województwie łódzkim. Prace pozwoliły podnieść i ujednolicić prędkość na poziomie 120 km/h na całym jednotorowym odcinku o łącznej długości ponad 25 km. 

Natomiast w 2023 r. między Radzicami a Wolanowem zakończono wymianę sieci trakcyjnej nad torem nr 1. Wcześniej na tym szlaku wymieniony został tor między odcinku Radzice – Radom oraz Tomaszów Mazowiecki – Radzice. 

Galeria zdjęć

Komentarze naszych czytelników

  • Kolejarz

    2025-10-24 10:22:17

    Sukces na skalę światowa. Tak to sie jeździło  z taką prędkościa przed drugą wojna światowa. Teraz jesteśmy przed trzecią wojną światową. 

Dodaj komentarz

Nie przegap