Polskie Porty Lotnicze (PPL) zarządzające Lotniskiem Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 r. od wielu miesięcy starały się o możliwość prowadzenia operacji lotniczych także w nocy. W styczniu PLL spodziewał się decyzji w kwietniu, ale zapadła ona dopiero teraz.
Nocne loty kluczowe
– Ta decyzja umożliwia uruchomienie nocnych lotów. Została wydana zgodnie z wnioskiem portów lotniczych, zgodnie z prognozowanym ruchem lotniczym, który obejmuje 35 operacji cywilnych w ciągu dnia i 10 operacji lotniczych w nocy, a także loty szkoleniowe – powiedziała cytowana przez Radio dla Ciebie Agata Antonowicz, rzeczniczka Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (RDOŚ).
RDOŚ nałożył także obowiązek monitoringu oddziaływania na środowisko przyrodnicze oraz wykonania analizy porealizacyjnej w zakresie hałasu. W przypadku przekroczenia standardów akustycznych może być konieczne utworzenie obszaru ograniczonego użytkowania.
– Cieszymy się, że Lotnisko Warszawa-Radom uzyskało pozytywną decyzję Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska dotyczącą możliwości wykonywania lotów nocnych. To ważny krok, który pozwala nam dostosować strategię operacyjną dla tego portu i znacząco zwiększyć jego atrakcyjność w oczach przewoźników czarterowych, ale także, co równie istotne, w kontekście potencjalnego rozwoju segmentu cargo – mówi Marcin Danił, członek zarządu Polskich Portów Lotniczych ds. finansowo-handlowych.
PPL podkreśla, że to sukces, a wydana właśnie decyzja powinna była zostać zabezpieczona już na etapie uruchamiania lotniska. – Cieszymy się, że udało się ją uzyskać teraz. Otwiera ona zupełnie nową perspektywę dla przyszłości i rozwoju Radomia – podkreśla Danił.
Przedstawiciel PPL wyjaśnia, że limit 10 operacji nocnych może wydawać się niewielki, ale dla czarterów to realne ułatwienie zwłaszcza w sytuacji, gdy Lotnisko Chopina w Warszawie nie jest dostępne w porze nocnej – zaznacza Danił.