Pierwsze prace obejmują przygotowanie terenu pod budowę kładki i peronów oraz przebudowę sieci trakcyjnej. Inwestycja realizowana jest w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”.
Budowę kładki dla pieszych, która połączy ulice Anny Walentynowicz na Osiedlu Południe i Krynicką na Godowie, sfinansuje samorząd miejski. Kładka będzie miała 108 metrów długości i 4 metry szerokości. Zapewni wygodny dostęp do peronów. .
Nowy przystanek będzie w pełni dostępny dla wszystkich pasażerów – pojawią się windy, system informacji pasażerskiej oraz udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności. Zatrzymywać się tu będą zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne.
Cała inwestycja kosztuje ponad 16 mln zł, z czego PLK SA pokryje ponad 6 mln zł. Projekt realizowany jest w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”. Zakończenie budowy planowane jest na II kwartał 2026 roku.
Od 25 do 30 sierpnia zaplanowano nocne zamknięcia torów i wyłączenie zasilania – wszystko po to, by bezpiecznie zbudować sieć trakcyjną nad przyszłym przystankiem. Prace prowadzone będą w godzinach, w których nie kursują pociągi, więc nie wpłyną na rozkład jazdy. Powstanie także tymczasowy przejazd przez tory linii 22 z Radomia do Tomaszowa Mazowieckiego.
Radom Południowy to kolejny krok w rozwoju infrastruktury kolejowej w mieście. Przypomnijmy, w czerwcu otworzony przystanek Radom Wschodni, zlokalizowany pod wiaduktem drogowym przy ulicach Żeromskiego i Lubelskiej. Te inwestycje to element programu przystankowego na Mazowszu. Obejmuje on budowę lub modernizację peronów w 16 lokalizacjach o łącznej wartości ponad 84 mln zł oraz 22 parkingów przy przystankach – ich szacunkowa wartość to ok. 15 mln zł. W skali kraju program zakłada realizację 213 przystanków (plus 101 na liście rezerwowej) oraz ponad 100 parkingów. Całkowity budżet programu przekracza 1 mld zł.