Tym samym spełnią się zapowiedzi zastępcy dyrektora Roberta Faryny, który informował o tym terminie zakończenia robót na rondzie pod wiaduktem i uruchomienia nowego, wygodnego połączenie Gołębiowa I i Nad Potokiem ze Śródmieściem.
Tak więc od środy będzie można jeździć całą wybudowaną do tej pory częścią trasy N-S na odcinku od ronda Mikołajczyka ulicami Beliny-Prażmowskiego, Olszewskiego, rondo Krystyny Zapały i wzdłuż torów aż do ulicy Generała Władysława Andersa na Gołębiowie.
Jest to fragment trzeciego etapu trasy N-S, która przede wszystkim usprawnia ruch w mieście, łączy kilka dużych osiedli i odciąża główne ulice Radomia. Przypomnijmy, że wcześniej powstały dwa inne odcinki: ulica Olszewskiego (od ronda Mikołajczyka do ulicy Żeromskiego) oraz ulica Wajdy (od ulicy Młodzianowskiej do węzła drogowego z południową obwodnicą miasta). Na tym jednak nie koniec, bo przed nami jeszcze budowa ostatniego fragmentu: od Gołębiowa I aż do ulicy Energetyków, o czym pisaliśmy tutaj.
Nadal zamknięty dla ruchu pozostanie odcinek ul. Zbrowskiego przy budowanym rondzie na skrzyżowaniu z Żeromskiego. MZDiK zaleca od środy omijanie zamkniętego odcinka właśnie przez trasę N-S wzdłuż linii kolejowej. Oczywiście nadal będzie obowiązywał objazd Młynarską, ale już zapewne dużo mnie oblegany. Obecnie bowiem, zwłaszcza w godzinach szczytu przejazd tędy zajmuje nawet kilkadziesiąt minut.
ciąż trwa budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Żeromskiego i Zbrowskiego - druga z nich jest nieprzejezdna. Zalecamy od środy omijanie zamkniętego odcinka właśnie przez trasę N-S wzdłuż linii kolejowej. Z powodu zmian w organizacji ruchu u zbiegu ulic Szklanej i Kolberga autobusy linii 1, 10 i N2 będą kursowały w stronę ulicy Struga z zawracaniem na rondzie Zapały (w drugim kierunku bez zmian). Jednocześnie uruchomione będą dla nich nowe przystanki Szklana / PKP Radom Wschodni 01 i 02.
W związku z oddaniem do użytku przebudowanego ronda Krystyny Zapały i nowego odcinka tras N-S zajdą też zmiany w komunikacji miejskiej. MZDiK informuje, że ulegną korektom trasy objazdów dla autobusów miejskich linii 1, 10 i N2 (w rejonie ulic Kolberga i Szklanej - tylko w stronę Struga).
Dostępna będzie cała trasa N-S w Śródmieściu i na osiedlu Nad Potokiem. Będzie można korzystać z niej od ronda Mikołajczyka (przy Wielostanowiskowym Przystanku Autobusowym, czyli dawnym dworcu PKS) przez rondo Zapały (pod wiaduktem na ulicy Żeromskiego) do węzła przy ulicy Struga oraz dalej do łącznika z ulicą Andersa (obok boiska Publicznej Szkoły Podstawowej nr 24). Zachęcamy kierowców do korzystania z nowego połączenia między centrum miasta a osiedlem Nad Potokiem i Gołębiowem I. Uwaga! Po otwarciu dla pojazdów całej trasy N-S zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Szklanej i Kolberga. Zostaną tam wprowadzone zakazy skrętu w lewo, co spowoduje także korekty tras autobusów.
Z powodu wciąż trwających prac przy budowie nowego ronda turbinowego na skrzyżowaniu ulic Żeromskiego i Zbrowskiego do odwołania pozostaną utrzymane dotychczasowe zmiany w organizacji ruchu kołowego w tym rejonie (z niewielkimi zmianami): zamknięcie odcinka ulicy Zbrowskiego od Żeromskiego do posesji nr 11 (sklep Żabka naprzeciw drogi dojazdowej do bloków), zamknięcie bocznej jezdni ulicy Żeromskiego (wzdłuż wiaduktu) od przebudowywanego skrzyżowania do wlotu ulicy Siennej, utrzymanie na ulicy Żeromskiego ruchu na wprost po jednym pasie w każdym kierunku (po południowej stronie skrzyżowania). Zalecane objazdy będą teraz przebiegały w obu kierunkach ulicami Szklaną i Olszewskiego.
MZDiK apeluje do wszystkich uczestników ruchu o zachowywanie szczególnej ostrożności w rejonie miejsca prowadzonych robót i o stosowanie się do zmienionego oznakowania bądź do ewentualnych poleceń wydawanych przez pracowników wykonawcy inwestycji. Prosimy jednocześnie o nieparkowanie pojazdów poza miejscami do tego przeznaczonymi na całej długości ulic Młynarskiej oraz Kolberga.
Autobusy linii 1, 10 i N2 pojadą częściowo skorygowanymi trasami objazdowymi - w kierunku ulicy Struga przez Żeromskiego, Młynarską, Kolberga, Szklaną (w prawo), rondo Zapały (zawracanie) i Szklaną (prosto), natomiast w kierunku ulicy Żeromskiego przez Struga, Szklaną, Kolberga (bezpośrednio w prawo) i Młynarską.
Trasa objazdu dla autobusów linii 17, przebiegająca dotychczas w obu kierunkach ulicami 25 Czerwca, Żeromskiego (przez wiadukt nad torami), Lubelską, aleją Wojska Polskiego i Kozienicką do Fołtyn pozostanie do odwołania bez zmian.
Na trasach objazdów będą obowiązywały wszystkie stałe przystanki, a także cztery dotychczasowe przystanki tymczasowe przy ulicach Żeromskiego, Młynarskiej i Kolberga. Nadal będą zawieszone przystanki: Zbrowskiego / Leśniczówka 01 i 02 (w obu kierunkach) oraz Zbrowskiego / Olsztyńska 03 i 04 (w obu kierunkach). Uruchomione zostaną natomiast nowe przystanki dla autobusów linii 1, 10 i N2: Szklana / PKP Radom Wschodni 01 i 02 (obok przystanku kolejowego, na odcinku między ulicą Kolberga a rondem Zapały; podczas obowiązywania powyższych objazdów oba przystanki będą obowiązywały dla kursów w stronę ulicy Struga).
Ze względu na powyższe zmiany od dnia 16 października 2025 roku zostaną skorygowane rozkłady jazdy autobusów linii 1, 10 i N2. Uwaga! Aktualizacja danych w Systemie Dynamicznej Informacji Pasażerskiej nastąpi od dnia 16 października od godziny 0:00 (w dniu 15 października od momentu wprowadzenia korekt do godziny 23:59 obydwa nowe przystanki nie będą uwzględnione w SDIP).