Sobota 25 października
Darii, Wilhelminy, Sambora

Nowy standard podróży koleją z Radomia do Łodzi [FOTO]

cir 2025-10-24 08:55:00

Dobiegają końca prace między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem. Pasażerowie korzystają już ze zmodernizowanych peronów między Drzewicą a Przysuchą. Jeszcze w tym roku, po zakończeniu wszystkich robót pociągi na tej trasie pojadą z prędkością 120 km/h. Tym samym szybciej dojedziemy do Łodzi. Wzrośnie też przepustowość linii oraz poziom bezpieczeństwa. 
 

Inwestycja na zaznaczonym odcinku jest warta 140 mln zł

autor: PKP PLK

Roboty prowadzone są w ramach rewitalizacji linii nr 22 na odcinku Radzicami a Wolanowem. Inwestycja  jest realizowana z budżetu państwa za ok. 140 mln zł. Zakończono już prace na peronach stacji Przysucha oraz trzech przystanków kolejowych: Bieliny Opoczyńskie, Zygmuntów, Smogorzów Przysuski. Na kolejnych dwóch stacjach - Drzewica i Wolanów - oraz trzech przystankach Skrzynno, Wieniawa, Podbór prowadzone są prace wykończeniowe.
 
Na wszystkich przystankach i stacjach są nowe, wyższe perony z wypukłą fakturą na antypoślizgowej nawierzchni oraz ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidzących i niedowidzących. Zamontowano energooszczędne LED-owe oświetlenie, umożliwiające bezpieczne podróżowanie po zmroku. Na peronach oddanych do użytku są nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Do grudnia elementy infrastruktury pasażerskiej pojawią się również w pozostałych lokalizacjach.

Lepsza jakość połączeń miedzy woj. łódzkim i woj. mazowieckim 

Poprawa komfortu podróży to element rewitalizacji linii kolejowej nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom Główny, ważnej linii łączącej województwa: łódzkie i mazowieckie. W ramach inwestycji oprócz peronów remontujemy tor, sieć trakcyjną i przebudowujemy przejazdy kolejowo-drogowe. 

Do końca zbliża się rewitalizacja jednego z dwóch torów o długości 47 km, między Radzicami, w województwie łódzkim a Wolanowem k. Radomia, w województwie mazowieckim. Tor, na którym wykonywane są roboty, przed rozpoczęciem prac, umożliwiał jazdę z prędkością od 40 do 100 km/h. Po remoncie prędkość pociągów wzrośnie do 120 km/h, która już obowiązuje na sąsiednim torze. 

W ramach inwestycji zwiększy się bezpieczeństwo na 16 przejazdach kolejowo-drogowych. Zyskały one nową nawierzchnię i system odwodnienia. Dodatkowo przejazd w Karczówce wyposażymy w sygnalizację świetlną.

Zakończenie wszystkich robót pozwoli jeszcze w tym roku podnieść prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h i towarowych do 100 km/h bez obecnie obowiązujących, miejscowych ograniczeń prędkości. Inwestycja jest kontynuacją podnoszenia jakości linii między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem zapoczątkowaną w latach poprzednich. 

W lipcu i sierpniu tego roku naprawę główną przeszedł tor na czterech odcinkach między Tomaszowem Mazowieckim a Radzicami, w województwie łódzkim. Prace pozwoliły podnieść i ujednolicić prędkość na poziomie 120 km/h na całym jednotorowym odcinku o łącznej długości ponad 25 km. 

Natomiast w 2023 r. między Radzicami a Wolanowem zakończono wymianę sieci trakcyjnej nad torem nr 1. Wcześniej na tym szlaku wymieniony został tor między odcinku Radzice – Radom oraz Tomaszów Mazowiecki – Radzice. 

Galeria zdjęć

Komentarze naszych czytelników

  • Kolejarz

    2025-10-24 10:22:17

    Sukces na skalę światowa. Tak to sie jeździło  z taką prędkościa przed drugą wojna światowa. Teraz jesteśmy przed trzecią wojną światową. 

  • kolejosz

    2025-10-24 12:54:19

    tamta linia przypominała rządy obecne w Polsce i Radomiu

  • Iwona

    2025-10-24 15:21:48

    Przystanki kolejowe zmodernizowano na niektórych stacjach tylko po jednej stronie. Natomiast obowiązują przystanki po obu stronach dworca. Wiele osób starszych ma nadal problem aby wsiąść do pociągu na starych peronach. To ci dopiero udogodnienie i postęp. 

Dodaj komentarz

Nie przegap