Piątek 1 listopada
Seweryna, Wiktoryny, Warcisława
RADOM aktualna pogoda

Pociągi między Warką a Dobieszynem pojadą nowym torem

dm 2021-02-06 13:35:00

Od poniedziałku (8 lutego) na trasie kolejowej Warszawa-Radom, między Warką a Dobieszynem, pociągi pojadą pierwszym nowym torem. To efekt prowadzonej modernizacji linii kolejowej nr 8 - poinformował rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych, Karol Jakubowski.

Na odcinku od Warki do Dobieszyna gotowe są dwa tory i sieć trakcyjna. "Codziennie maszyniści Kolei Mazowieckich wykonują jazdy zapoznawcze dla bezpiecznego prowadzenia ruchu" - powiedział rzecznik. Dodał, że nowym torem pociągi pojadą już 8 lutego. "Jazda po dobudowanym torze, na dotychczas jednotorowym odcinku, będzie wprowadzona po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń" - zaznaczył Jakubowski.

Gotowe są już także stacja Dobieszyn i przystanki Strzyżyna oraz Grabów nad Pilicą. Dostosowano je do potrzeb osób niepełnosprawnych. "Powstały pochylnie, ścieżki naprowadzające. Zamontowano wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Wyższa konstrukcja i antypoślizgowa nawierzchnia umożliwią wygodne wsiadanie do pociągów" - przekazał rzecznik.

Dodał, że kontynuowane są też prace na dalszym odcinku linii kolejowej, z Dobieszyna do Radomia. "Od Dobieszyna do stacji Bartodzieje układane są podkłady i szyny. Między Warką a Radomiem jest już 68 km nowych torów. Wykonawca wiesza sieć trakcyjną" - poinformował Jakubowski.

Nad rzeką Radomką gotowa jest betonowa przeprawa. "To dwie bliźniacze konstrukcje o długości 62 metrów i ponad 5 metrów szerokości przęsła. Do ich powstania użyto 162 tony stali i 725 m sześc. betonu, czyli około 80 betoniarek" - zaznaczył rzecznik PKP PLK.

Rozpoczęły się także prace przy wiadukcie na ul. Kozienickiej w Radomiu. Stary wiadukt zostanie rozebrany i w jego miejscu powstanie zupełnie nowa konstrukcja. Pod obiektem będą też nowe tory. Wykonawca planuje zakończyć prace w trzecim kwartale.

Przebudowa odcinków Czachówek - Warka oraz Warka - Radom będzie kosztowała ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Udostępnienie trasy między Warką a Radomiem przewidywane jest w połowie 2021 roku.

Rzecznik podkreślił, że po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Skróci się czas podróży ze stolicy na południe Mazowsza. Dwa tory na całej trasie z Radomia do Warszawy zapewnią sprawne podróże.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych