Czwartek 2 maja
Zygmunta, Atanazego, Anatola
RADOM aktualna pogoda

Wiadukt zniknął z powierzchni ziemi

dm, MZDiK 2023-11-11 09:55:00

Po starym, ponad 40-letnim wiadukcie łączącym ulice Lubelską i Żeromskiego, nie ma już praktycznie śladu. Pozostała tylko jedna podpora między torami kolejowymi, lecz i ona niebawem zniknie. Zanim wykonawca inwestycji przystąpi do budowy dwóch nowych, równoległych wiaduktów, musi wpierw wykonać dużo istotnych prac ziemnych.

Jak czytamy na mzdik.pl, rozbiórka dotychczasowego wiaduktu ruszyła w lipcu. We wrześniu informowano, że nie było już jego części nad ulicą Metalową oraz nad torami kolejowymi. Po około czterech miesiącach od rozpoczęcia prac rozbiórkowych obiekt zniknął w całości. Pozostały po nim tylko resztki nasypów z obu stron i... jedna podpora między torami. Wykonawca rozbierze ją niebawem, po uzgodnieniu z kolejarzami, ponieważ wymaga to tymczasowych zmian w ruchu pociągów. Warto zauważyć, że harmonogram inwestycji przewidywał rozbiórkę przeprawy do 15 listopada - i ten termin został dotrzymany.

Równolegle na placu budowy trwają niezbędne prace ziemne w branżach: wodno-kanalizacyjnej (budowa kanalizacji deszczowej i wodociągu w rejonie ulic Lubelskiej i Średniej), teletechnicznej (przebudowa sieci telefonicznej i budowa kanalizacji kablowej przy Lubelskiej), elektroenergetycznej (usuwanie instalacji kolidujących z nowym wiaduktem przy Siennej) i ciepłowniczej (włączenie do sieci odcinka przebudowanego ciepłociągu). W najbliższym okresie wykonawca będzie prowadził dalsze roboty z tych branż (zostało ich tu jeszcze sporo) oraz wykonywanie nasypów, profilowanie i zagęszczenie pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni przy Średniej. Wcześniej nie może ruszyć budowa wiaduktów.

Przypominamy, że nad torami kolejowymi na połączeniu ulic Żeromskiego i Lubelskiej zaplanowano powstanie dwóch nowych, równoległych obiektów o łącznej szerokości 34 metrów i długości około 280 metrów. Pod nimi wybudowany zostanie nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni. Usprawni on dotarcie pociągami do Śródmieścia i do lotniska. Całe zadanie pochłonie ponad 178,8 miliona złotych. Część finansowana z budżetu miasta (wiadukt) to koszt około 131 milionów złotych, natomiast część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 milionów złotych. Zakończenie inwestycji nastąpi latem 2025 roku, choć pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej. Wykonawcą tego bardzo istotnego dla naszego miasta zadania jest wybrana w przetargu firma Trakcja z Warszawy - czytamy na mzdik.pl.

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych