Piątek 1 lipca
Haliny, Mariana, Klarysy
RADOM aktualna pogoda

Na czym polega dieta 1500 kalorii?

2022-06-24 08:06:30

Stosowanie diety 1500 kcal pozwala na dostarczenie do organizmu wszystkich niezbędnych do jego prawidłowego funkcjonowania składników odżywczych. Dieta ta jest doskonałym sposobem na utratę zbędnej tkanki tłuszczowej bez szwanku dla organizmu. Jakie są podstawowe zasady diety 1500 kcal? Kto może ją stosować? Co można jeść, a czego należy unikać podczas stosowania diety 1500 kcal?

Podstawowe zasady diety 1500 kalorii?

Dieta 1500 kcal efekty pozwala osiągnąć osobom, które spożywając 1500 kcal dziennie, zachowają deficyt kaloryczny. Dietę tą można stosować długo. Nie wpływa bowiem negatywnie na organizm. Co więcej, jej kaloryczność jest na tyle wysoka, że bez problemu stosując ją, dostarczymy do organizmu wszystkich niezbędnych składników mineralnych. Podstawowymi zasadami tej diety jest spożywanie posiłków w równym odstępie czasowym. Góruje tu zasada, jedz częściej a mniej. Posiłki te powinny zawierać dużą ilość błonnika. Nie powinny jednak zawierać dużej ilości tłuszczu.

Jakie są efekty diety 1500 kalorii?

Efekty diety 1500 kcal uzależnione są od ilości tkanki tłuszczowej, której pragniesz się pozbyć. Jeśli jesteś osobą o dużej nadwadze, pierwsze efekty przyjdą szybko i będą zauważalne gołym okiem. Przyjmując, że twój deficyt kaloryczny będzie oscylował w granicach 500-1000 kcal dziennie, tygodniowo możesz pozbyć się nawet od 0,5 do 1 kilograma.

W pierwszych tygodniach utrata zbędnych kilogramów może być jeszcze większa. Wpływa na to pozbycie się zalegającej w organizmie wody. Musisz przygotować się jednak na to, że mimo stosowania zasad i rygorystycznego przestrzegania diety po kilkunastu tygodniach utrata przez Ciebie masy ciała nie będzie już tak spektakularna. Będzie to oznaczało, że twój metabolizm zwolnił. Dzieje się tak, ponieważ Twoje zapotrzebowanie kaloryczne spada. Wpływa na to utratę zbędnych kilogramów.

Co więcej, Twój organizm w ten sposób broni się przed utratą zapasów kalorii. To bardzo trudny etap redukcji masy ciała. Nasza motywacja może wtedy nieco opaść. Istnieje jednak sposób na zwalczenie tego etapu. Warto wtedy zadbać o regularną aktywność fizyczną. Przyśpiesza ona bowiem metabolizm i ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej. Dodatkowo podczas aktywności fizycznej wytwarzana jest serotonina. Zwana potocznie hormonem szczęścia. Jej obecność w naszym organizmie wpłynie na polepszenie naszego samopoczucia.

Czego nie należy spożywać podczas trwania diety?

Podczas trwania diety należy ograniczyć spożywanie cukru, a także produktów, które go zawierają. Warto również ograniczyć spożywanie soli. Z diety warto wykluczyć tłuste mięsa. W ich miejsce należy wstawić chude mięso drobiowe. Podczas trwania diety nie zaleca się spożywać wysoko przetworzonych produktów. Nie zaleca się także spożywania smażonych potraw, zwłaszcza tych w głębokim tłuszczu.

Co warto jeść podczas stosowania diety?

Podczas trwania diety 1500 kcal warto spożywać ryby, chude mięso drobiowe, a także chudą cielęcinę oraz wieprzowinę. Warto, aby znalazło się w niej pełnoziarniste pieczywo i makarony. Wybieraj przetwory mleczne o niskiej zawartości tłuszczu. Nie zapominaj o obecności w diecie warzyw i owoców. Zamiast tłuszczów zwierzęcych spożywaj roślinne. Nie zapominaj także o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Wypijaj ok. 2 litry wody dziennie. Wybieraj potrawy gotowane na parze zamiast tych smażonych.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych