Radom-24.pl :: Portal Radomia i regionu

Szpital na Józefowie uruchamia nowy system informacyjny dla rodzin pacjentów

Miasto, Samorząd, Polityka / 2020-11-23 11:40:00, aktualizacja: 2020-11-23 15:01:00

Wychodząc naprzeciw potrzebom rodzin naszych pacjentów w zakresie uzyskania informacji o stanie zdrowia ich bliskich, wypracowaliśmy system, który ma ułatwić i usprawnić kontakt między rodziną pacjenta a szpitalem - mówi Karolina Gajewska ze szpitala na radomskim Józefowie.

Od poniedziałku, 23 listopada osoba upoważniona w dokumentacji medycznej danego pacjenta do uzyskania informacji o jego stanie zdrowia, będzie mogła zgłaszać chęć otrzymania takich informacji:

• drogą mailową na adres pacjent@wss.com.pl
• telefonicznie pod specjalnym numer telefonu 48 361 38 99.

Powyższe formy kontaktu będą dostępne od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 13.00. Osoby kontaktujące się ze szpitalem przejdą weryfikację pod kątem potwierdzenia upoważnienia do uzyskania informacji. W tym celu niezbędne będzie podanie swoich danych osobowych, danych pacjenta, nazwy oddziału oraz numeru telefonu osoby upoważnionej.

Na podstawie tych informacji lekarze będą oddzwaniać do osób upoważnionych i udzielać odpowiedzi na zadane pytania, następnego dnia po otrzymaniu zgłoszenia. O częstotliwości powiadamiania osób upoważnionych będzie decydować lekarz.

Uzyskanie informacji o stanie zdrowia przez osobę nieupoważnioną w dokumentacji medycznej, możliwe będzie po otrzymaniu przez pracownika szpitala zgody danego pacjenta.

W sytuacji, kiedy stan zdrowia pacjenta uniemożliwia mu upoważnienie osoby do uzyskania informacji, zgodnie z art. 31 ust. 6 ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, jeżeli pacjent jest nieprzytomny, lekarz udziela informacji osobie bliskiej. Definicja takiej osoby wynika wprost z przepisów prawa. Osobą bliską będzie przykładowo: przedstawiciel ustawowy, małżonek, dzieci, rodzice, osoby pozostające we wspólnym pożyciu. Osoba ta powinna skontaktować się ze szpitalem za pośrednictwem nowego systemu informacyjnego dla rodzin, udowodnić, że jest bliskim i wyrazić chęć uzyskania informacji o stanie zdrowia pacjenta.

Apelujemy do Państwa o nienadużywanie tej nowej ścieżki. Pamiętajmy, że głównym zadaniem naszych lekarzy jest leczenie pacjentów. Prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość - dołożymy wszelkich starań, by ten system zadziałał i służył Państwu jak najlepiej - dodaje rzeczniczka Mazowieckiego Szpitala Specjalistycznego w Radomiu.

autor: dm

Wasze komentarze (1)

1234
2020-11-23 14:51:00

Komentarz zablokowany.

Dodaj komentarz:

3 + 3 * 3 =

Ostatnie artykuły:

copyright © 2011 www.radom24.pl

obsługa techniczna: www.zaginionestudio.pl

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

ll

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej