Piątek 29 marca
Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
RADOM aktualna pogoda

Siódemka ma już ''z górki''. Przejezdność trasy w tym roku?

dm, rynekinfrastruktury.pl 2019-08-06 15:59:00

Zaawansowanie robót przy likwidacji ostatniego wąskiego gardła na świętokrzyskim odcinku S7 przekroczyło już 60 proc. Mimo że do formalnego zakończenie kontraktu jeszcze daleko (maj 2020 r.) Budimex deklaruje zapewnienie przejezdności w tym roku. Plany te może pokrzyżować tylko pogoda.

Inwestor dobrze ocenia tempo realizacji prac na tym odcinku. Chodzi o fragment od granicy województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego a Skarżyskiem-Kamienną liczącym blisko 8 km.

Obecnie, jak poinformowała GDDKiA, kontynuowane są roboty bitumiczne i prace na ustrojach nośnych obiektów mostowych. Na fragmentach ciągu głównego drogi ekspresowej S7 o długości blisko 5 km ułożona został podbudowa bitumiczna i przedostatnia warstwa wiążąca nawierzchni. Rozpoczęcie układania ostatniej warstwy ścieralnej SMA ma się rozpocząć od września.

Trwają także prace na zabetonowanych ustrojach nośnych obiektów mostowych, a do zabetonowania zostały fragmenty dwóch obiektów.

Jak podała Małgorzata Pawelec-Buras, rzecznik prasowa GDDKiA w Kielcach, zakończył się już najtrudniejszy wykop w gruncie skalistym, dotyczący 400 metrów ciągu głównego. Trwa jeszcze usuwanie materiału skalnego i równanie terenu.

Kierowcy zauważą postęp na przełomie sierpnia i września – wtedy wykonawca planuje przełożenie ruchu na początkowym fragmencie inwestycji po to, by rozpocząć prace nad skomunikowaniem „szydłowieckiego” odcinka S7 wybudowanego w 2017 roku z obecnie budowanym.

– Jeśli warunki pogodowe dopiszą, zgodnie z deklaracją wykonawcy, firmy Budimex, ciąg główny ekspresowej S7 może być przejezdny do końca br. – mówi Małgorzata Pawelec- Buras. – Zgodnie z umową, cały kontrakt powinien zakończyć się w maju 2020 roku – dodaje.

Tzw. skarżyski odcinek S7 to ostatnie wąskie gardło na ekspresowej trasie w województwie świętokrzyskim. Po zakończeniu tej inwestycji trasą liczącą 200 km pomiędzy granicami Małopolski a Grójcem będzie można w sposób nieprzerwany pokonać dwujezdniową ekspresówką.

Jeśli chodzi o trasę od Grójca do Warszawy znajduje się ona na etapie realizacji w trybie zaprojektuj i wybuduj. Trasę podzielono na trzy odcinki. Na jednym ruszyły już prace w terenie, jeden jest na etapie uzyskiwania decyzji zrid, a fragment najbliżej Warszawy czeka na nowego wykonawcę, po tym jak rozwiązana została umowa z firma Rubau.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych