Na linii Warszawa – Radom zmodernizowany jest odcinek Warszawa – Czachówek. Wymieniane są jeszcze urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym. Na dwutorowym odcinku Czachówek – Warka modernizowany jest pierwszy tor oraz budowane są perony. W następnym etapie roboty obejmą wymianę drugiego toru, kolejnych peronów i obiektów inżynieryjnych.
Od marca br. na odcinku Strzyżyna – Radom modernizowana jest jednotorowa linia Warka – Strzyżyna. Zdemontowano na 30-kilometrowej trasie sieć trakcyjną. Budowana jest konstrukcja nowego nasypu. Gromadzone są materiały, podkłady i nowe rozjazdy.
Zdaniem PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zaangażowanie wykonawcy Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o. jest niezadowalające. Dlatego prace na jednotorowym odcinku Warka – Strzyżyna nie rozpoczną się w planowanym terminie 13 lipca. Mimo mobilizowania wykonawcy, firma nie wykazuje także większego zaangażowania robót na odcinku Strzyżyna – Radom.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oceniają, że przy właściwym zaangażowaniu wykonawcy, nadal możliwe jest zakończenie prac i udostępnienie linii na odcinku Warka – Radom w połowie 2021 roku.