Radom-24.pl :: Portal Radomia i regionu

Przebudowa drogi kolejowej nr 8. W marcu kolejny etap

Z regionu / 2019-02-22 14:24:00, aktualizacja: 2019-02-22 15:25:00

Prawie 70 tys. ton tłucznia, 50 tys. podkładów, 65 km szyn i 26 rozjazdów zgromadzono na budowie modernizowanego odcinka Czachówek – Warka. W marcu rozpocznie się kolejny etap przebudowy ostatniego odcinka linii Warszawa – Radom.

Postępują prace na środkowym odcinku trasy kolejowej pomiędzy Warszawą a Radomiem. Do tej pory wykonawca modernizacji Czachówek – Warka zdemontował ponad 15 km torów, 19 km starej sieci trakcyjnej i 11 połówek przepustów. Na 15 kilometrach szlaku usunięto stary tłuczeń. Zdemontowano część starych peronów. W Sułkowicach, Krężelu, Michalczewie i Gośniewicach wyłaniają się konstrukcje nowych, wyższych platform – ułożone zostały już ściany, tak zwane „elki”. Zamontowano ponad 300 fundamentów pod nową sieć trakcyjną.

Równolegle gromadzone są materiały potrzebne do wykonania modernizacji. Na placu budowy jest już ponad 70 tysięcy ton tłucznia, 50 tysięcy nowych podkładów, 65 km szyn, 26 rozjazdów i 600 płyt, które zamontowane będą na przejazdach kolejowo-drogowych.

W roboty zaangażowany jest ciężki sprzęt: pociągi sieciowe, oczyszczarki tłucznia, palownice, koparki, ładowarki, wywrotki, samochody do przewozu betonu, zagęszczarki podłoża, równiarki, dźwigi, spycharki, kruszarki, przesiewacze. Zasadnicze prace torowe pomiędzy Warką a Czachówkiem Południowym zakończą się w połowie 2020 roku.

Inwestycja na odcinku Czachówek Południowy – Warka koncentruje się na przebudowie stacji Chynów i Warka oraz przystanków Sułkowice, Krężel, Michalczew i Gośniewice.

W Chynowie i Warce wybudowane zostaną przejścia podziemne wyposażone w pochylnie. Zapewni to lepszy dostęp do pociągów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Na wszystkich peronach będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i tablice informacyjne. Wymienione zostaną tory na 20 km dwutorowej linii, sieć trakcyjna, 26 rozjazdów. Na styku toru i drogi pozytywnie zmienią się warunki dzięki modernizacji 12 przejazdów oraz budowie wiaduktu drogowego w ciągu DW 731 w Warce. Inwestycja o wartości 216 mln zł jest w 85% współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska. Większy poziom bezpieczeństwa zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym zabudowywane w ramach kontraktu sygnałowego dla całego odcinka Warszawa Okęcie – Radom.

W marcu rozpocznie się kolejny etap przebudowy ostatniego odcinka linii Warszawa – Radom. Wykonawca rozpocznie modernizację jednotorowego odcinka pomiędzy Warką a Radomiem. Wprowadzone zostaną zmiany w komunikacji. Do lipca między Strzyżyną a Radomiem pociągi regionalne zastąpione zostaną autobusami, a składy dalekobieżne zostaną skierowane zmienioną trasą. Następnie, do stycznia 2020 roku zastępcza komunikacja autobusowa będzie obowiązywała między Warką a Radomiem.

Do połowy 2021 roku między Warką a Radomiem przebudowane zostaną tory na odcinku 45 km. Wybudowany zostanie drugi tor. Stacja Dobieszyn i 6 przystanków: Grabów, Strzyżyna, Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje, Lesiów zyska nowe perony dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Wybudowane zostaną trzy nowe przystanki: Stara Wola, w Radomiu przy ulicy Kozienickiej i przy ulicy Żółkiewskiego. Większe bezpieczeństwo zapewnią zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe.

Koszt przebudowy Warka – Radom to 429 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.

Po zakończeniu przebudowy trasy z Warszawy do Radomia i uzyskaniu właściwych dokumentów, skróci się czas podróży ze 115 do około 75 minut. Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pojadą z prędkością 160 km/h. Pasażerowie skorzystają z wygodnych peronów. Większe bezpieczeństwo zapewnią przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe i nowe urządzenia sterowania ruchem.

autor: dm, PKP PLK

Wasze komentarze (8)

Chichot
2019-02-25 23:15:00

@Adam. Hehehe Na nic ci z Kielc czekac nie musza. Przypomne, ze i EIC Premium jezdzilo tam. Maja za rogiem odnoge do CMK i tyle. Radom... Jak na razie pol toru - jeden nieczynny, wszystko inne rozciapane. No, ale jest KFC przy skaryszewskiej ze zdrowym pozywieniem, wiec jest ok. Mozna nie jezdzic heheheh

Pociąg RKS
2019-02-25 11:36:00

Ja w 90 latach jechałem ICE Stuttgart Bremen , specjalnie sobie chodziłem do.monitora gdzie Mn pokazuję cały przebieg trasy jak GPS w aucie.pociag jechał średnio 220km/ h a na polach wsiach 380 km/h.W Polsce jest problem że jakieś standard musi być,poprostu budować należy tory szyny gdzie nie ma ograniczenia ,tylko przepisy ograniczają i wymuszają do jazdy takiej że tu 160km a tam 100 km ale nie tory nie szyny.Naprawde to Gierek był już lepszy wtym.

Adam
2019-02-25 11:05:00

Budowanie przystanków w Radomiu przy ulicach Kozienieckiej i Żółkiewskiego troche mija się z celem. Odległość między tymi ulicami to ok. 200-250m !!! Dodatkowo przy ulicy Żółkiewskiego nie ma żadnej dodatkowej komunikacji i właściwie przystanek będzie w polu. Jest sens przy Kozienieckiej... w pobliżu 2 osiedla mieszkaniowe i końcowy lini 9,1. Bardziej, zamiast na Żółkiewskiego, przydał by się przystanek na Żeromskiego (przy wiadukcie).

Adam
2019-02-25 10:59:00

Na tą inwestycję czekają nie tylko Radomianie, ale też mieszkańcy świętokrzyskiego, Kielc... Pociągi pośpieszne, ekspresy powinny jechać z Warszawy do Radomia ok. 60 minut (przystanek tylko Piaseczno i Warka).

Adam
2019-02-25 10:52:00

Czy tory będą przystosowane do prędkości przejazdu do 160 km/h ? Standardem w Europie powoli staje się 220 km/h.

Ja
2019-02-22 18:52:00

Radom Warszawa wschodnia 2 godziny 30 minut więc gdzie,ie to 115 minut chyba że do rogatek

123
2019-02-22 18:41:00

Mieliśmy do wawy jechać 52 minuty do cholery już około 75 a będzie 80

h2o
2019-02-22 16:07:00

Przebudowa linii Radom - Warka. To dopiero będzie wyzwanie. Jeden tor na dziś, dwa tory na przestrzeni ok. 40 km na jutro. Choć czas podróży 75 minut, co do pokokania 100 km - nie powala zbytnio, po modernizacji.

Dodaj komentarz:

3 + 3 * 3 =

copyright © 2011 www.radom24.pl

obsługa techniczna: www.zaginionestudio.pl

Linki sponsorowane

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

ll

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej