Radom-24.pl :: Portal Radomia i regionu

PLK szykują lepsze podróże z Radomia do Warszawy

Z regionu / 2018-11-05 08:15:00

Na trasie Warszawa – Radom planowo przebiegają prace na odcinku Czachówek – Warka. Rozbierane są stare perony i tory. Montowane są fundamenty nowej sieci trakcyjnej. Efektem prac będą szybsze podróże, wygodne przystanki i stacje oraz większy poziom bezpieczeństwa. Inwestycja, prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. między Czachówkiem a Warką, za 216 mln zł współfinansowana jest ze środków UE.

W październiku pomiędzy Czachówkiem a Warką zdemontowano 8 km torów na szlakach i stacjach Warka i Chynów. Zdjęto 17 km sieci trakcyjnej. Specjalne maszyny, tzw. oczyszczarki usunęły stary tłuczeń na kilkunastu kilometrach. Rozebrano peron w Gośniewicach, podobne prace toczą się przy peronach w Sułkowicach, Krężelu i w Michalczewie. Wykonawca zamontował już fundamenty pod 300 nowych słupów i część nowych konstrukcji sieci trakcyjnej.

W pracach wykorzystywane są pociągi sieciowe, oczyszczarki tłucznia i palownice oraz koparki, ładowarki, wywrotki. Kolejne prace zapewnią zgromadzone na placu budowy szyny, podkłady i tony kruszywa. Zasadnicze prace torowe pomiędzy Warką a Czachówkiem Południowym zakończą się w połowie 2020 roku. Trwają przygotowania do rozpoczęcia pod koniec roku prac na odcinku Warka – Radom.

Inwestycja na odcinku Czachówek Południowy – Warka – koncentruje się na przebudowie stacji Chynów i Warka oraz przystanków Sułkowice, Krężel, Michalczew i Gośniewice. W Chynowie i Warce docelowo wybudowane zostaną przejścia podziemne wyposażone w pochylnie. Zapewni to lepszy dostęp do pociągów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Na wszystkich peronach będą nowe wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i tablice informacyjne. Wymienione zostaną tory na 20 km dwutorowej linii, sieć trakcyjna, 26 rozjazdów. Na styku toru i drogi pozytywnie zmienię się warunki dzięki modernizacji 12 przejazdów oraz budowie wiaduktu drogowego w ciągu DW 731 w Warce.

Podczas inwestycji zapewniony jest ruch pociągów. Obowiązuje rozkład jazdy, który już uwzględnia prace. Inwestycja o wartości 216 mln zł jest w 85% współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska. Większy poziom bezpieczeństwa zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym dla całego odcinka Warszawa Okęcie – Radom.

Na przełomie roku zaplanowane jest rozpoczęcie prac także pomiędzy Warką a Radomiem. Oprócz modernizacji torów dobudowany zostanie drugi tor, a to zwiększy przepustowość całej trasy. Trzy nowe przystanki, w tym dwa w Radomiu, usprawnią komunikację w regionie. Ponadto przebudowane zostaną perony na stacji i dziewięciu przystankach. Wartość modernizacji odcinka Warka – Radom to 429 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 85%.

Po zakończeniu przebudowy trasy z Warszawy do Radomia, skróci się czas podróży ze 115 do około 75 minut. Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pojadą z prędkością 160 km/h. Pasażerowie skorzystają z wygodnych peronów. Większe bezpieczeństwo zapewnią przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe i nowe urządzenia sterowania ruchem.

autor: dm

Wasze komentarze (7)

Chichot
2018-11-10 19:34:00

No dobra. Wszystko fajnie, tylko polowa 2020 (bez ew. obsuw) to do Warki, a tam budowa trwa w najlepsze. Pytanie wiec kiedy bedzie oddany odcinek Warka-Radom, bo na nim dopiero budowa ma sie zaczac. 2025? Samoloty tyz niby w 2020 maja latac, jak miasto i PPL beda mialy kase na odszkodowania za nieruchomosci, halas i skazenie powietrza. Du Hurghady majom latac. Pelno bedzie tam tera Grazyn i Januszy w obcislych kapielowkach, sandalach i skarpetach. Nie wiem, czy to prawda, ale u magla mowili. hehehe

rav
2018-11-09 22:40:00

kolej juz obiecują ze 20 lat, lepiej niech odpuszczą sobie bo juz nikomu nie wierzę a co do stadionu to mial być na 15 tys. a nie na 8

Kiełbasa wyborcza
2018-11-06 10:39:00

Witkowi radom24 już robi reklamę że niby taki dobry prezydencik a 2012 roku były plany i co już 2018 kopaczka i spółka obiecywali

Haha
2018-11-06 10:37:00

Przy Witku to do 2030 nie przebudują... będzie się przedłużać i przedłużać jak ze stadionem

123
2018-11-06 09:35:00

mialo byc 55 a nie 75 do qwy ...

heniek
2018-11-05 23:24:00

ja tylko przypomnę, że pierwotnie mówiło się że pociągi będą docierać do Warszawy w 55 min. a otwarcie wyremontowanej linii kolejowej PO obiecało przed 2012 rokiem... tyle w temacie :(

ania
2018-11-05 08:31:00

115 minut do 75 teraz osobowy jedzie 2 godziny 30 minut czyli 150 minut

Dodaj komentarz:

3 + 3 * 3 =

copyright © 2011 www.radom24.pl

obsługa techniczna: www.zaginionestudio.pl

Linki sponsorowane

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

ll

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej