Piątek 29 marca
Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
RADOM aktualna pogoda

Budowa bazy Kolei Mazowieckich w Radomiu coraz bliżej

dm, KM 2018-10-20 08:44:00

Podczas ostatniego posiedzenia Zarząd Województwa Mazowieckiego wyraził zgodę na realizację inwestycji związanej z budową bazy utrzymaniowo-naprawczej w Radomiu. Projektowi budowy radomskiego punktu utrzymania towarzyszy zakup dziesięciu dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, będący częścią umowy KM z firmą Stadler na zakup 71 ezt. Budowa radomskiej bazy oraz zakup 10 ezt zostaną sfinansowane ze środków własnych spółki.

Dostawa taboru (10 dwuczłonowych ezt) wraz ze szkoleniem pracowników i pakietem naprawczym pozderzeniowym to kwota rzędu blisko 91,8 mln zł. Szacowany koszt budowy bazy utrzymaniowo-naprawczej w Radomiu to około 30 mln zł (właściwa wartość będzie znana po ogłoszeniu i rozstrzygnięciu przetargu).

Przypomnijmy, że w styczniu tego roku Koleje Mazowieckie podpisały umowę ramową z firmą Stadler, która wyprodukuje 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla KM. Cała umowa opiewa na ponad 2,2 mld zł i będzie zrealizowana przy wsparciu środków unijnych. Wartość dofinansowania w ramach RPO WM 2014-2020 to 96,16 mln zł. Kolejne dofinansowanie pochodzi z POIiŚ i wynosi 580 mln zł. Na realizację inwestycji KM otrzymały także kredyt z Banku Gospodarstwa Krajowego i PKO Banku Polskiego. Pierwsza umowa wykonawcza ze Stadlerem, dotycząca sześciu FLIRTÓW, została podpisana w maju tego roku.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem pierwsze pojazdy produkcji Stadlera zostaną wprowadzone do eksploatacji w listopadzie przyszłego roku. Ostatnie pojazdy zostaną dostarczone spółce KM w 2022 r. Zamówienie dotyczące dziesięciu dwuczłonowych ezt dla obsługi subregionu radomskiego zostanie zrealizowane do końca 2020 r. Pojazdy będą kursować w relacjach: Radom - Dęblin, Radom - Skarżysko-Kamienna, Radom - Drzewica, Radom - Warka.

- Budowa bazy utrzymaniowo-naprawczej w Radomiu to - oprócz zakupu nowych pojazdów, a także budowy bazy w Sochaczewie - nasze strategiczne inwestycje. Koleje Mazowieckie wkraczają w kolejny etap rozwoju, który bez tych wielkich projektów nie byłby możliwy. Cieszę się, że dzięki znakomitej współpracy z samorządem województwa mazowieckiego udaje nam się dynamicznie i konsekwentnie unowocześniać park taborowy oraz realizować inwestycje służące rozwojowi spółki, a przede wszystkim poprawiać podróżowanie na Mazowszu - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KM.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych