Radom-24.pl :: Portal Radomia i regionu

Akty stanu cywilnego zamówisz i opłacisz przez internet

To ciekawe / 2017-12-17 14:00:00

Płatności za zamówione online akty stanu cywilnego można już dokonywać za pośrednictwem bankowości elektronicznej - poinformowało ministerstwo cyfryzacji. Resort zapowiada, że moduł płatności online będzie stopniowo integrowany z kolejnymi usługami.

Płatności za zamówione online akty stanu cywilnego można już dokonywać za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Foto: Fotolia

Żeby zamówić odpis dokumentu należy wejść na stronę Obywatel.gov.pl, potwierdzić swoją tożsamość Profilem Zaufanym (eGO) i wypełnić elektroniczny formularz. Jeśli wniosek składa pełnomocnik, konieczne jest przesłanie upoważnienia w formie załącznika. W przypadku gdy odpis dotyczy osoby wypełniającej formularz, dane personalne zostaną automatycznie zaciągnięte do odpowiednich rubryk. Do uzupełnienia pozostaną jedynie dane kontaktowe.

Dokumenty można odebrać osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego. Mogą one także zostać przesłane na skrzynkę ePUAP w wersji elektronicznej lub dostarczone tradycyjną przesyłką pocztową.

Ceny za usługę uzależnione są od liczby i rodzajów odpisów, które zostały wskazane w formularzu. Zamówienie odpisu skróconego aktu stanu cywilnego kosztuje 22 zł, a odpis zupełny - 33 zł. Wszystkie koszty wyszczególnione zostaną w bilansie płatności.

Aby uregulować rachunek przez Internet, należy wybrać nazwę banku i zalogować się. Przy płatności online prowizja za realizację usług udostępnionych na ePUAP wynosi 0,59 zł. Płatności internetowe obsługiwane są w systemie Paybynet, prowadzonym przez Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR). Udostępnienie tej formy wymaga od urzędu złożenia formularza uruchomienia płatności dostępnego na stronie http://www.paybynet.pl/usc.

Osoby nieposiadające konta internetowego mogą zapłacić za dokumenty tradycyjnym przelewem. W tej sytuacji należy skan dowodu zapłaty dołączyć jako załącznik.

Jak podało ministerstwo, wniosek o odpis aktu stanu cywilnego jest pierwszą usługą centralną, za którą obywatele mogą zapłacić przez Internet. Moduł płatności online ma być stopniowo integrowany z kolejnymi usługami, które wymagają opłat.

Resort cyfryzacji zapowiedział także uruchomienie na początku stycznia kolejnej e-usługi opartej na Systemie Rejestrów Państwowych, czyli możliwości zameldowania przez Internet.

 

autor: dm, portalsamorządowy.pl

Wasze komentarze (0)

Dodaj komentarz:

3 + 3 * 3 =

Ostatnie artykuły:

copyright © 2011 www.radom24.pl

obsługa techniczna: www.zaginionestudio.pl

Linki sponsorowane

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

ll

Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej