Piątek 29 marca
Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
RADOM aktualna pogoda

Drogi zgodnie z planem

nika 2011-11-29 12:06:00

- Mamy listę priorytetów drogowych, a budujemy najpierw te najmniej ważne arterie. Dlaczego? - zastanawiali się radni debatując nad Planem Rozwoju Podstawowego Układu Drogowego Radomia na lata 2011-2020. Ale dokument przyjęli bez głosów sprzeciwu.

Plan został opracowany przez Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji oraz Miejską Pracownię Urbanistyczną. Na kilkudziesięciu stronach opisano zarówno stan istniejącego układu drogowego, jak i wyjaśniono, które trasy powinny być zrobione w pierwszej kolejności i dlaczego. W dokumencie za kluczowe uznano 11 inwestycji: przebudowa miejskiego fragmentu „dwunastki”, czyli ul. 1905 Roku na odcinku od ul. Limanowskiego do wiaduktu w ul. Grzecznarowskiego wraz z dwupoziomowym skrzyżowaniem z ul. Młodzianowską, rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 737 – ul. Kozienicka od ronda ks. Popiełuszki do granic miasta, rozbudowa drogi krajowej nr 9 – ul. Słowackiego od Wojska Polskiego do granic miasta, budowa trasy N-S łączącej węzeł Młodzianowska – Czarna z III etapem obwodnicy południowej, budowa obwodnicy południowej, budowa węzła komunikacyjnego na skrzyżowaniu ul. Młodzianowskiej z ul. Czarną i projektowaną trasą N-S, budowa drogi powiatowej – ul. Młodzianowska od Orzechowej do Godowskiej, rozbudowa „dziewiątki” - ul. Żółkiewskiego od skrzyżowania z ul. Zbrowskiego do skrzyżowania z Wojska Polskiego wraz z przebudową „dwunastki” - ul. Zwolińskiego od ronda ks. Popiełuszki do granic miasta, Budowa trasy N-S na odcinku od Beliny-Prażmowskiego do Żeromskiego, rozbudowa drogi powiatowej – ul. Mieszka I od Żółkiewskiego do Aleksandrowicza wraz z budową przedłużenia do ul. Witosa, rozbudowa „dziewiątki” - al. Wojska Polskiego od Kozienickiej do Słowackiego.

Na poniedziałkowej sesji radni zastanawiali się, dlaczego drogi budowane są w innej kolejności niż zakłada to dokument. - Jeśli mamy wykonać inwestycję wartą 180 mln zł, to wiadomo, że będziemy się starać o fundusze zewnętrzne. Ale piszemy wnioski także w przypadku mniejszych przedsięwzięć. Skoro na przebudowę Mieszka I otrzymaliśmy 9,5 mln zł, to szkoda byłoby nie skorzystać z tych pieniędzy, tylko dlatego, że Mieszka ma dopiero 10. priorytet – tłumaczył Kamil Tkaczyk, dyrektor MZDiK.

Dyrektor wyjaśnił też, że hierarchia ważności inwestycji zależy od kilku kryteriów – analizy ekonomicznej, czyli od kosztów, jakie ponoszą mieszkańcy stojąc na drodze w korkach i ile płacą za paliwo, od liczby wypadków (w tym śmiertelnych)oraz od efektywności, czyli co w wyniku modernizacji zyskają mieszkańcy.

Radnych najwyraźniej argumenty przekonały, bo dokument przyjęto bez głosów sprzeciwu.

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych