Praca / 2015-04-10 12:00:00
Na Radom.pl kilka razy w tygodniu prezentujemy najnowsze oferty pracy. W ostatnich miesiącach ich lista jest bardzo długa, czasami sięga stu stanowisk pracy. Jak się jednak okazuje, nie zawsze bezrobotni są nimi zainteresowani. Pracodawcy tygodniami i miesiącami szukają chętnych do pracy na te same stanowiska. Dlaczego? Może wina leży po ich stronie. Na jakie ogłoszenia o pracę nie aplikują kandydaci?
Z badania przeprowadzonego przez Pracuj.pl wynika, że elementem, który najbardziej zniechęca kandydatów do aplikowania, jest brak nazwy firmy w ogłoszeniu (62% wskazań). Ponad połowa rekrutowanych niechętnie odpowiada na oferty pracy, w których nie jest jasno określone stanowisko pracy (53%), lub gdy brakuje szczegółowych informacji na temat tego, co firma oferuje pracownikowi (51%).
Decyzja o aplikowaniu w kilka sekund
Eksperci platformy rekrutacyjnej eRecruiter (należącej do Grupy Pracuj S.A) podkreślają, że decyzję o tym, czy aplikować na dane stanowisko pracy, kandydat podejmuje najczęściej w ciągu kilku sekund. W pierwszej kolejności ma na to wpływ właśnie ogłoszenie o pracę.
- Zadaniem rekrutera powinno być takie przygotowanie ogłoszenia, aby zachęcić kandydatów do aplikowania i wyróżnić ofertę spośród innych. Warto wiedzieć, jakie błędy najczęściej popełniamy, bo w codziennym natłoku obowiązków rekrutacyjnych zazwyczaj brakuje czasu na chwilę refleksji nad treścią ogłoszenia. Korzystamy z utartych szablonów, zmieniając tylko nazwę stanowiska i oczekiwania. A nawet w tych obszarach zdarzają się wpadki np. nieadekwatna nazwa stanowiska, zbyt rozbudowany lub odwrotnie, zbyt lakoniczny, opis wymagań wobec kandydatów – mówi Izabela Bartnicka, Sales Team Leader w eRecruiter.
Kasa misiu, kasa
Największe wątpliwości kandydatów pojawiają się wówczas, gdy widzą oni ogłoszenie, w którym nie ma podanej nazwy firmy. Tak odpowiedziało aż 62% respondentów badania „Specjaliści na rynku pracy” zleconego przez Pracuj.pl. Kolejnymi elementami, które zniechęcają kandydatów do aplikowania, są: brak jasno sformułowanego opisu stanowiska (53% wskazań), lakoniczne informacje na temat tego, co oferuje pracodawca (51%) i wygórowane wymagania (40%). Co ciekawe, aż 30% kandydatów chciałoby, aby w ogłoszeniu podana była wysokość wynagrodzenia.
Firmy, które tworzą i publikują ogłoszenia, powinny przywiązywać do nich szcze¬gólną uwagę, gdyż brak istotnego elementu może przyczynić się do zebrania mniejszej liczby lub mniej wartościowych aplikacji. W niektórych firmach odsetek nowozatrudnionych, którzy rezygnują z pracy w ciągu pierwszego roku, sięga nawet 25%. Taki wynik może wskazywać na to, że proces rekrutacji i selekcji pracowników był przeprowadzony niewłaściwie.
Kandydat pasujący do DNA firmy
Bardzo często ma to swój początek w nieodpowiednim przygotowaniu oferty pracy. - Aby tego uniknąć, warto na bieżąco badać efektywność publikowanych ogłoszeń oraz całych procesów rekrutacji, na przykład przy pomocy platform do zarządzania procesami rekrutacji. To z pewnością wpłynie na podejmowanie lepszych decyzji o wyborze odpowiednich kandydatów – mówi Marcin Sieńczyk, Business Development Director w eRecruiter.
Ogłoszenie o pracę jest pierwszym i podstawowym elementem procesu rekrutacyjnego. Celem stawianym przed rekruterami przygotowującymi oferty jest znalezienie najbardziej wartościowych i pasujących do DNA firmy kandydatów na dane stanowisko. Żeby wyznaczony cel osiągnąć, ogłoszenie o pracę musi wybić się ponad inne i zostać zauważone przez kandydatów. Tak się stanie, jeśli błędy, o których mowa wyżej, nie będą przez autorów ofert powielane.
Metodologia badania
Opinie kandydatów na temat ogłoszenia o pracę zostały zebrane podczas realizacji badania „Specjaliści na rynku pracy”, przeprowadzonego przez portal Pracuj.pl metodą ankiety dostępnej online na grupie 4656 osób z min. 2-letnim doświadczeniem na rynku pracy, pracujących na stanowiskach specjalistycznych, menadżerskich i wyższych. Badanie zostało przeprowadzone w październiku 2014 r.
Pełne wyniki badania „Candidate Experience” są dostępne w raporcie „Źle potraktowany kandydat to utracony klient” dostępnym na stronie: raport-cx.erecruiter.pl
autor: cir, parcuj.pl
Kandydat Bo to pic na wodę i mydlenie ludziom oczu jak to się teraz dobrze zrobiło w Radomiu. |
za te grosz to sam za.....alaj to bandyci....... |
Rado Ofert pracy w Radomiu i najbliższej okolicy zwyczajnie nie ma. Te pojawiające się w internecie i lokalnych mediach to zwykła ściema. Każdorazowo po aplikacji dostaję na pocztę masę reklamowego spamu. To zwykły chwyt reklamowy bazujący na najniższych instynktach i krzywdzie ludzkiej. |
Ognisty Wprowadzić dla szukających pracowników i rekruterów symboliczną opłatę kilkadziesiąt złotych za ogłoszenie. |
***** a może warto wybrac się do tych firm i zapytac ile wpłyneło ofert, jaki jest pożądany profil kandydata oraz na jakie ustępstwa pójda aby kogoś zatrudnić. Ogłoszenia w UP od miesięcy w wiekszosci przypadków sa te same dlaczego?? przykład firma sorte.......r radomski producent urzadzen min dla przechowalni ma dokładnie takie samo ogłoszenie dla kierownika projektu systemów wizyjnych jak.....samsung!!!! ale to co oferują w zamian jest dużo uboższe. fif...r 1750brutto na utrzumanie ruchu itd. Zawyżone wymagania skutkuja dalszym poszukiwaniem pracowników i ifrustrację poszukujących. Może najpierw niech znajdą osobe o tej specjalności i w nią zainwestują korzyści będa po obu stronach |
amp przykład: stanowisko - technik informatyk wymagania biegły: ukraiński rosyjski i angielski pensja od 2000zł kto spełnia wymagania, jacyś chętni? stanowisko marne, wymagania kosmiczne - czysty debilizm |
rekrutacja uktryta i oczywiście 2500 brutto - i pewnie masa chętnych... |
24stycznia
Niedziela
Felicji, Tymoteusza, Rafała
copyright © 2011 www.radom24.pl
obsługa techniczna: www.zaginionestudio.pl
Linki sponsorowane
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
llKorzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.