Czwartek 25 kwietnia
Jarosława, Marka, Elwiry
RADOM aktualna pogoda

Linia kolejowa Radom - Łódź pilnie do remontu!

cir 2015-01-13 08:00:00

Stowarzyszenie "Radomskie Inwestycje" skierowało wczoraj do marszałka Mazowsza list dotyczący inwestycji na linii kolejowej Radom - Łódź. Do wiadomości otrzymał go również prezydent Radomia. List podpisali prezes zarządu stowarzyszenia Radomir Jasiński, sekretarz Damian Maciąg. Jego treść publikujemy w całości.

Stacja Drzewica. Foto: Karol Waszkiewicz. Niżej stacja Wolanów. Foto: Andrzej Lewandowski

"Z najnowszych ustaleń wynika, że w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 (w skrócie RPO WM 2014-2020) dla województwa mazowieckiego kwota 135 mln euro przeznaczona będzie na inwestycje kolejowe (78 mln na infrastrukturę, 57 mln na tabor).

Stale pogarszający się stan infrastruktury kolejowej na linii nr 22 sprawia, że sukcesywnie pogarsza się standard obsługi podróżnych korzystających z kursujących po niej pociągów. Mając powyższe na uwadze zwracamy się z wnioskiem o podjęcie w ramach RPO WM 2014-2020 pilnych i niezbędnych w naszej opinii prac remontowych. W szczególności dotyczy to likwidacji miejscowych ograniczeń prędkości. Najbardziej newralgicznymi miejscami są:

1. Stacja Radom-Krychnowice – obowiązuje ograniczenie prędkości do 30km/h spowodowane złym stanem nawierzchni;

2. Przejazd kolejowy pomiędzy stacjami Radom-Krychnowice i Wolanów – obowiązuje ograniczenie prędkości do 20km/h spowodowane brakiem obsługi przejazdu kolejowego;

3. Odcinek między stacjami Wolanów i Przysucha – obowiązują cztery miejscowe ograniczenia prędkości do 30km/h spowodowane złym stanem nawierzchni.

Likwidacja przywołanych ograniczeń w istotny sposób poprawiłaby efektywność pracy przewozowej na linii nr 22 przy minimalnych (w skali możliwości budżetowych województwa) nakładach finansowych. Projekt ten (który określamy roboczo jako KOL-22-01) można by zrealizować już w najbliższym roku. 

W dalszej kolejności należałoby podjąć prace zmierzające do całościowej wymiany szyn i podbicia torowiska oraz remontu newralgicznych rozjazdów na przedmiotowej trasie (projekt roboczo określamy jako KOL-22-02). 

Całość prac na linii 22 można stosunkowo niewielkimi kosztami zrealizować w najbliższej pespektywie finansowej UE odnosząc poważne korzyści w zakresie równoważenia rozwoju regionu. Linia nr 22 (wraz z magistralą nr 26) jest bowiem niemal idealnie równoleżnikowym łącznikiem spinającym region lubelski, przez Pionki, Radom, Przysuchę z regionem łódzkim a tym samym stymulatorem pasa równoważenia rozwoju."

Najszybsze informacje z Radomia wprost na Twojego Facebooka:
KLIKNIJ I POLUB NAS TERAZ >>

Komentarze naszych czytelników

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu

Dodaj komentarz

Nie przegap

RADOM aktualna pogoda

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Strona używa cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług oraz prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Akceptuję, nie pokazuj więcej
Polityka prywatności Ochrona danych osobowych